Citește Descrierea Oficială

Studii în drept canonic

Pentru interiorul Bisericii ca instituție, să cunoască sintaxa internă comenzi dreptatea ca activitatea tuturor membrilor Bisericii: laici, religioase, preoți, episcopi, Pontiful Roman.

Pentru a face o sinteză între filosofie, teologie și drept și de a lucra cu o abordare pastorală, în favoarea celor care au nevoie de consiliere de specialitate, consultanță tehnică, apărare eficientă a drepturilor lor, o companie sigură în conflicte conjugale sau în caz contrar.

Pentru a învăța să fie, în cadrul Bisericii și lumii, apărătorul celor care nu pot sau nu știu să se apere și să contribuie la triumful dreptății.

admitere

Cerințe de intrare:

  • Bacalaureatul, CO sau titlu de admitere la universitate.
  • Bărbați și femei religioase și seminariștilor trebuie să prezinte, de asemenea, permisiunea ordinare sau majore Superior.

Procesul și criteriile de admitere:

  • Interviu personal

Competențe

competențe cognitive (cunoștințe)

Având în vedere prevederile Sapientia creștine, / a absolvent / a are o cunoaștere largă și profundă a disciplinelor Legii depline Canon și discipline conexe și complementare, precum și cunoștințe suficiente a disciplinelor filosofice și teologice că acestea sunt necesare pentru o pregătire juridică superioară-canonică. Mai precis, în conformitate cu Decretul Novo Codice, o astfel de cunoștințe extinse ar trebui să acopere:

  • Codul de drept canonic în toate părțile sale și alte dispoziții legale.
  • discipline conexe: teologia dreptului canonic; filosofia dreptului; instituțiile de drept roman; elemente de drept civil; Istoria canonísticas a instituțiilor; istoria surselor de drept canonic; relațiile dintre Biserică și societatea civilă; praxis administrativă și judiciară canonică.
  • Introducere în Codul canoanelor Bisericilor orientale.
  • Limba latină.
  • cursuri opționale, exerciții și seminarii prescrise de Facultatea.

În ceea ce privește aceste discipline, absolvenții ar trebui să dobândească următoarele abilități cognitive:

  • Dobândi cunoștințe de bază de discipline filosofice și teologice , iar instituțiile generale ale dreptului canonic (primul ciclu) [2] , care să permită accesul la studii științifice aprofundate și sistematice de drept canonic.
  • Să dobândească o înțelegere aprofundată a disciplinelor juridice și canonice menționate mai sus și principalele instituții canonice, care să îi permită:
    • să identifice și să localizeze standardul existent.
    • știu cum să interpreteze, în lumina principiilor generale de drept și a tradiției canonice.
    • știu cum să se aplice regula în cazul specific cu echitate și justiție.
    • au o privire de ansamblu, care vă permite să conectați un anumit standard cu prevederile legale ale altor ramuri ale dreptului canonic.
    • știu cum să dea răspuns canonic la noile situații sociale și bisericești și nevoile pastorale actuale.
  • Să înțeleagă sensul dreptului canonic în Biserică, evoluția sa istorică și relația sa cu alte sisteme de drept, atașamentul lor profund față de teologie, fundamentul și domeniul de aplicare a drepturilor și obligațiilor credincioșilor fundamentale, precum și sensul dispozițiilor docendi munus și sanctificandi munus. Ea știe, de asemenea, cheile esențiale care alcătuiesc relațiile dintre Biserică și stat, precum și instituții juridice de bază care activează în acest domeniu, în plus față de crearea premiselor pentru aprofundarea domeniului de aplicare al dreptului bisericilor orientale.
  • Cunoscând diversitatea că sursele formale de drept canonic și specificul fiecărei și ierarhia dintre ele, fiind în stare să stea în mod corespunzător înainte de specificitățile natura și amploarea normelor procedurale și de fond ale universale și persoanelor fizice. Ea dobândește, de asemenea, cunoștințe adecvate a instituțiilor juridice, cu un accent deosebit pe dreptul canonic în fața scopului său principal (animarum Salus), cum ar fi dispensă, epikeia și echitatea canonică.
  • Gestionați principalele criterii și principii de interpretare canonice să înțeleagă și să ridice în mod adecvat conținutul normelor legale și a discerne, după caz, lacunele lor și problemele potențiale cu care se confruntă ordinea întregului eclezial.
  • Să fie capabil să înțeleagă versiunea oficială latină a CIC-ului, precum și progresele înregistrate în înțelegerea textelor canonice în limba latină, atât actuale, cât și din trecut.
  • Liniile Básicaslos Conoceren diferitele sale metode științifice de cercetare doctrinare, istorice și jurisprudențială în domeniul dreptului canonic.

abilități procedurale (aplicație practică)

absolvent de formare asigură dobândirea de competențe legate de know-how, care este, cu achiziționarea de proceduri și strategii pentru dezvoltarea funcțiilor canonist în diferitele domenii în care să-și exercite sale "profesie".

  • Capacitate de analiză și sinteză.
    Să înțeleagă și structura în mod corespunzător cunoștințele dobândite. Achizitia acestei competențe presupune dezvoltarea gândirii analitice, de o importanță deosebită în domeniul juridic, prin care studentul o înțelege și o structură de cunoștințe adecvate stabilește relații între ele și este capabil, la rândul său, conectați învățarea conceptelor teoretice cu probleme practice, care sunt prezentate. Această competiție evidentă într-una dintre exercițiile cele mai frecvente și mai complexe la care canonist se confruntă: caracterizarea juridică a faptelor, după o analiză a cadrului de reglementare potențial aplicabile.
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • Înțelegerea și asimilarea conceptelor și raționament, extragerea informațiilor relevante și corelarea în mod adecvat diferitele părți care pot cuprinde.
    • De complexitatea exegetică asimilarea unor reguli, a descoperi aspectele interpretative legate de acestea și suficient de înțelegere a principalelor argumente invocate în cadrul dezbaterii doctrinare.
    • Reținerea interconectării și a relațiilor dintre diferitele părți ale Codului de drept canonic și între acest organism și alte standarde extracodiciales juridice, fiind în măsură să identifice lacunele, contradicțiile și regulile de interpretare probleme pluralitate acest lucru prezintă.
    • Conectarea învățat în teoretice la problemele practice ridicate de exercitarea profesiei juridice canonice și soluționarea cauzelor problemei.
  • comunicare scrisă și orală.
    Cu toate că este o competiție care corespunde, cel puțin în parte, de a pre-studii postuniversitare de formare, transcendenta pentru formarea unui avocat face în mai multe discipline este evaluat în mod explicit și face obiectul atenției specifică. Acuratețea în limba scrisă este esențială în activitatea juridică și claritate, concizie și convingere în limbajul oral.
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • cunoașterea aprofundată a resurselor lingvistice, de a le aplica în mod corect și creativitatea (dezvoltarea unui stil personal)
    • scris, fiind capabil de a structura și de a compune o manieră clară și ordonată de texte și documente canonice.
    • expresie verbală, fiind capabil de a comunica fluent și cu acuratețe, adaptarea vorbirii la contextul și nevoile (specializate sau nu publice ...) timp.
  • Abilitatea de a gestiona fonturi.
    Achizitia acestei competențe presupune o cunoaștere a diferitelor mijloace de obținere a (, elaborarea unor standarde, jurisprudență, răspunsurile juridice autentice PTCL, etc.) surse legale, inclusiv de calificare în manipularea acestora, ceea ce necesită ecran informații relevante, să fie în măsură să interrelationeaza și să se conecteze diferite informații, etc.
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • Cunoașterea și manipularea corespunzătoare a diferitelor mijloace de a obține surse juridice specializate texte și manuale, reviste juridice și canonice, internet, baze de date, rapoarte de drept, ...
    • de prelucrare a informațiilor: localizarea și cernere informații relevante, regăsirea de informații, conexiunile și relațiile dintre date diferite ...
    • să identifice sprinten toate standardele, codiciales ca fiind aplicabile unui anumit subiect ambele extracodiciales.
  • Rezolvarea problemelor.
    Achizitia acestei competențe implică abilitatea de a aplica în mod corespunzător cunoștințele dobândite în practică, identificarea elementelor-cheie ale problemelor ridicate prin propunerea de alternative eficiente de soluționare a acestora, pentru depășirea dificultăților care pot apărea. Lege, de obicei, probleme nu au o soluție unică, și este important de a instrui pe elevi să rezolve din bugete diferite, cu o soluție motivată, care nu este doar corectă din punct de vedere, ci și corectă punct de vedere pastoral, ținând cont de sensul de pastorală că Biserica are aplicarea legii.
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • înțelegerea corectă a problemelor, identificând părțile sale delimitează partea din față centrală pentru accesoriul sau marginal și secvența care trebuie urmată de rezoluție
    • Cu ajutorul cunoștințelor dobândite pentru a rezolva problema.
    • simț critic și inițiativa de a aduce diferitelor alternative prezentate de rezolvarea unei probleme și de a determina domeniul de aplicare al fiecărui
    • Găsirea unui rezultat satisfăcător și pastorale, depășirea obstacolelor care pot apărea.
  • Abilitatea de a se adapta la situații noi.
    Achizitia acestei competențe presupune a fi conștienți de schimbările care au loc în Biserică și în societate, cât și în doctrină și jurisprudență canonică și de a dezvolta abilitățile necesare pentru a răspunde cu succes la acestea, aplicarea legii în vigoare situații noi și de a fi în măsură să propună noi soluții legale la probleme noi sau prost soluționate (propuneri condendo iure).
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • Abilitatea de a aplica cunoștințe în alte domenii sau parcele.
    • capacitatea de critică pentru a evalua gradul de adecvare a legislației existente la noi probleme și creativitatea legală pentru a discerne ce să păstreze și ce să se schimbe, și să propună afișarea standard corespunzătoare modificări inadecvate.
    • Să evalueze modificările ca un rezultat pozitiv și să învețe să le gestioneze.
  • abilități de cercetare.
    Achizitia acestei competențe presupune dezvoltarea unei "curiozitate intelectuală", esențiale pentru un avocat bun și canonist, ceea ce duce să se îngropa în problemele și problemele din domeniul dreptului, folosind mijloace instrumentale adecvate pentru a face acest lucru.
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • Gestionarea și utilizarea de căutare precisă pentru informații și cunoștințe aprofundate a unei surse de drept problemă specială.
    • Abilitatea de a efectua linii de raționament și argumente juridice complexe pentru a aprofunda problema și să ofere rezultate

competențe atitudinale (atitudine)

Absolvent în drept canonic din Comillas știu, și dintr-o anumită știe cum să fie, adică de la baza de valori și atitudini care impregnează cunoștințele lor și sarcina "profesională" în câmpul canonic.

  • Capacitate critică.
    Achizitia acestei competiții conduce la dezvoltarea abilităților de raționament și judecata critică. Acest lucru implică evaluarea diferitelor abordări care pot prezenta o situație sau o problemă în realitatea eclezială, detectarea eventualelor deficiențe și a propunerilor și soluțiile oferite de aplicarea Legii Canon. Această competiție a pune un accent deosebit pe analiza jurisprudenței care detectează deficiențele sistemului juridic existent, analiza diferitelor poziții și abordări doctrinare.
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • Cunoașterea diferitelor posibilități că aplicarea normelor legale și asigură conștientizarea critică a acestora.
    • Evaluarea posibilelor deficiențe în ceea ce diferitele abordări apar și pot oferi sugestii de îmbunătățire și de îmbunătățire.
    • evaluarea critică a doctrinei științifice.
  • vocație eclezială a serviciului și conștientizarea naturii pastorale a dreptului canonic.
    Achizitia acestei competențe presupune o internalizare a angajamentului Bisericii de a dobândi canoniști în performanțele lor, atât în ​​aplicarea legii și a dezvoltării doctrinare a acestora, la fel ca în exercitarea tranzacțiilor și a ministerelor bisericești respective, de la convingerea că dreptul canonic nu are nici un alt scop decât acela de a servi animarum Salus și pastorală realizarea scopurilor Bisericii.
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • Abilitatea de a identifica și de a acorda prioritate problemelor bisericești într-un anumit context.
    • Angajamentul capacității în activitățile și sarcinile pe care le implică soluția canonică la problemele pastorale.
  • Preocuparea pentru dezvoltarea unei legi personale și ecleziale Canon, care urmărește ca scop principal animarum Salus al credincioșilor.
    Achizitia acestui concurs presupune interiorizarea unei înțelegeri cu adevărat personalistă de drept canonic, care subliniază natura instrumentală a legii, serviciul misiunii Bisericii (salus animarum) și locul în care persoana ca scopul final al dreptului canonic și toate acțiunile legale și pastorale, realizându-se astfel o înțelegere a legii cu adevărat uman și cu adevărat canon creștin, care are un impact asupra interpretării și aplicării standardului.
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • Abilitatea de a percepe centralitatea persoanei în aplicarea și interpretarea normei canonice
    • Angajament și opțiunea de capacitate soluții canonice care au ca rezultat mai favorabile pentru binele persoanei și apărarea drepturilor fundamentale ale credincioșilor.
  • Abilitatea de a învăța și de a fi în mod constant actualizate.
    În dreptul canonic, având în vedere posibilitățile de evoluție și de modificare a normelor pozitive, este esențială, de către absolvent, dezvoltarea autonomiei în învățare autentică, "a învăța să înveți", ca parte a unui proces continuu, în care absolvent poate rămâne întotdeauna actualizate. Achizitia acestei competențe presupune dezvoltarea resurselor să ia inițiativă și autonomie în procesul de învățare, astfel încât studenții să poată realiza prin el însuși și de a îmbunătăți-lor de învățare pe parcursul de studii și să devină un proces permanent de reconversie profesională mai târziu.
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • Capacitatea de a găsi și de a folosi instrumentele (surse bibliografice, resurse electronice, ...), care să le permită să îmbunătățească procesul de învățare și să aibă autonomie, atunci când aprofundeze sau să își lărgească ariile de cunoștințe în mod corespunzător.
    • Asimilării de învățare ca un proces continuu de actualizare și îmbunătățire necesară pentru a ține pasul cu schimbările de reglementare și jurisprudențiale care influențează exercitarea "profesionale".
  • Dezvoltarea abilităților interpersonale și capacitatea de lucru în echipă.
    Achizitia acestei competențe presupune dezvoltarea unor competențe de bază pentru viața socială și eclezială, stabilirea relațiilor fraterne și munca comună: empatie, capacitatea de a anticipa nevoile altora, toleranță, respect față de ideile și argumentele altora, disponibilitatea pentru un dialog constructiv care să reunească interese concurente, capacitatea de a genera un climat de încredere, etc. Aceasta include, de asemenea, dezvoltarea unor competențe de bază care să permită lucrul cu alții pentru a avansa în această direcție sau un proiect comun, schimbul de opinii și angajarea cu alții în sarcini pastorale, canonice, științifice etc.
    Rezultatele învățării. Odată cu realizarea acestei competiții student acreditează:
    • Abilitatea de a funcționa și de a lucra cu alții într-o atmosferă de toleranță și încredere: respect pentru contribuțiile altora, comportament onest, dialog ...
    • Abilitatea de a "depersonalize" argumentele și pozițiile în cadrul discuțiilor sau a proceselor de lucru.
    • Abilitatea de a evalua contribuțiile altora și caută modalități de a negocia și de a realiza o soluție satisfăcătoare

[2] Primul ciclu, care ar trebui să ia pe cei care nu dispun de formație filosofică și teologică adecvată, se concentrează pe studiul instituțiilor generale de drept canonic și acele discipline filosofice și teologice necesare pentru formarea juridică mai mare (art. 76th de Sap. Chr, astfel cum a fost modificat prin Decretul Congregației 2.9.2002), și includ .:

  • elemente de filozofie: antropologie filosofică, metafizică, etică;
  • Elemente de teologie: Introducere în Sfânta Scriptură; Teologia fundamentală; revelație divină; Teologia trinitară; hristologie; Tratat de har; în special Ecleziologie; teologia sacramentală generală și specială; teologie morală fundamentală și specială;
  • instituții generale de drept canonic;
  • Limba latină.

Structura

Curriculum-ul pentru a obține o diplomă în drept canonic cuprinde două cicluri.

Primul ciclu este format din 4 semestre, predate în două cursuri (ani universitari). Subiecții primului ciclu va avea loc la Tup, postuniversitar de Teologie Universitatea, chiar în această sală de unde se află Facultatea de Drept canonic, c / Alberto Aguilera, 23, Madrid.

Sunt exceptate de la acest ciclu de studenții care au finalizat planul de studii filozofice și teologice într-un seminar, o facultate teologică sau într-un Institut adecvat, și care au studiat irefutabil justifici subiectele primului ciclu într-unul dintre aceste centre.

Al doilea ciclu este format din 6 semestre, au predat trei cursuri (ani de studii). Acesta se adresează tuturor studenților care au terminat primul ciclu sau să fie exceptate de la aceasta. Cei cu o diplomă în drept civil sunt scutite de unele subiecte direct legate de aceste studii (Roman drept, drept civil, filosofia dreptului, Bisericești Drept) cererea. Pentru studenții care trebuie să ia primul ciclu, durata licenței este de 5 ani. Pentru cei care nu ar trebui să ia durata cursului este de 3 ani.

Cele două cursuri ale primului ciclu, iar primele două din a doua, a comunica ciclic (unul în fiecare an). Al treilea an al doilea ciclu este dată în fiecare an.

burse

Universitatea ca o instituție a Bisericii Catolice furnizează serviciul său pentru societate, oferă burse și ajutoare în diverse forme pentru elevi, pentru a contribui la costurile educației și promovarea șanselor egale în funcție de nevoile individualizate ale fiecărui elev . Aceste subvenții sunt finanțate cu fonduri proprii și cu contribuții de la Comillas-ICAI Foundation Universitatea Ajuta Fondul Bisericesc si fundatie non-autonome pentru studii de aspiranți la preoție și a altor entități și persoane.

Studenții Universității se bucură de aceleași beneficii ca și alți spanioli în materie de invatamant superior de asigurare de student, subvenții guvernamentale și alte burse.

Ieșiri profesionale și academice

Profilul de ieșire

  • Absolvent cunoaște Codul de Drept Canonic din 1983 și alte reguli fundamentale ale Bisericii, și este capabil să se acces la cunoașterea altor norme canonice și manipulate în mod corespunzător cheile principale care își desfășoară activitatea în domeniul relațiilor dintre Biserica și statul.
  • Absolvent a dobândit o viziune organică și sistematică a științei dreptului în misterul Bisericii și relațiile sale cu alte drepturi, împreună cu o pregătire științifică cuprinzătoare în domeniul practicii juridice și pastorală și praxis canonică judiciară și administrativ [1].
  • Acesta este capabil să înceapă aplicarea cunoștințelor dobândite și progresul în îmbunătățirea aplicării practice în exercitarea unui serviciu sau sarcină încredințată Bisericii.
  • Gradul integrează cunoștințele și aplicarea lor, sensul teologic al dreptului canonic și dimensiunea pastorală, ca un mijloc de a servi acțiunea Duhului în comunitatea eclezială în favoarea credinței și a vieții creștine a credincioșilor și a comuniunii în Biserică, înțeleasă ca concepție conciliare.
  • Absolvent dezvoltă un sănătos și constructiv necritic la Legea Canon, esențial să coopereze la evoluția necesară și ameliorarea acestora.
  • În acest sens, este capabil să identifice și să elaboreze pe cunoștințele și ponderea atât legale, cât și în alt mod, care afectează în special în înțelegerea unei repere istorice problematice, precum și cele din alte sisteme de drept au un impact egal.

[1] "Facultatea de Drept canonic, latin sau orientale, este de a studia și de a promova disciplinele juridice în lumina legii Evangheliei și instrui temeinic în aceleași studenții care sunt pregătiți pentru cercetare și predare și sunt, de asemenea pregătit să dețină unele birou ecleziastice ". (Sapientia christiana 75)

Oportunități de carieră

Am format pe excelență de peste o sută de ani în urmă pentru a servi:

  • Instanțele și vicarii judiciare.
  • curia diecezani.
  • Nunțiaturile Episcopalii și conferințe.
  • Universități, seminarii și școli.
  • Curiae Institutele de Viață Consacrată și Societățile de Viață Apostolică.
  • Asociațiile de credincioși.
  • sfat canonic.
Program predat în:
Spaniolă
Acest curs este Campus based
Start Date
Sept. 2019
Duration
5 anii
La zi
După locații
După dată
Start Date
Sept. 2019
Termen limită de aplicare

Sept. 2019

Location
Termen limită de aplicare
End Date